// Strawberry Cupcake


Hello World! Im Sunshine and im 100 years young from Saturn. Replace this nonsense intro (Y)


► My Biography
► My Stuff
► My Friends
► My Diary



Put your Cbox here. Make sure the correct measure of the width of your Cbox.


Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Wani | WHI | C4U | Una


Older Post
kenape adik angkat sendiri yang menyakitkan hati :'(
Monday 15 July 2013 | 06:48 | 0 Sweet Cupcake

*sakit... yang teramat ! backstab!*
itu yang dirasa kan apabila 'terkena'dengan adik angkat sendiri, yang maybe telah dianggap adik beradik sendiri. memang sesuatu yang normal bagi seseorang manusia untuk berasa sakit hati. itu fitrah untuk merasakan gembira atau sedih. apatah lagi kite dicipta kan oleh Allah sebagai makhluk yang bersosial yang mustahil untuk lepas dari kekhilafan.
mungkin,jika sakit hati pada mereka yangtidak rapat dengan kita,kita tak amek pusing sangat. who them to use kan?
tapi bila 'TERKENA' dengan adik angkat sendiri yang dianggap baik dengan kita selama ni. It feel torn apart inside. memang sakit. sakit tanpa luka :'( .. mungkin kita tak dapat tersenyum,even untuk menutup perasaan ni dari di baca oleh orang lain, walaupun hakikatnya kita tak mahu orang lain mengetahui kesedihan yang menimpa diri kita.
hati ni memang suatu organ yang sangat sensetif , super sensetif, sebab hanya kata kata pun boleh menyebabkan ianya luka.
mungkin selama ni kita perna terasa dan sakit hati, tetapi masih mampu COVER DISEBALIK SENYUMAN. tapi sampai satu tahap. kita tidak dapat menerima perbuatan dan perkataan dia. kutuk mengukutuk tu perkara biasa.tapi perkara yang lebih serius daripada itu, maybe rase nak terajang atau cincang cincang je.. sabar sabar dan sabar...
tak perlu membenci dia.. tak perlu balas dendam.. anggap je ini satu ujian.
apa pun perkataan dia kepada kita , walaupun MENGGURIS HATI, tentu itu terjadi dengan izin allah.
anggap saje ini episod atau ujian yang harus kita lalui untuk menguji keimanan kita.
MAAFKAN
dia perna jadi adik angkat yang baik buat kita.pasti terselit kebaikan yang perna dilakukan kepada kita. oleh itu maafkanlah dengan ikhlas dan dada yang lapang. ya, dengan ikhlas.
KENAPA?
kerana orang yang ikhlas selalu percayakan bahawa Allah akan sentiasa memberikan yang terbaik buat hambaNya. orang yang ikhlas akan lebih mudah menangani hatinya untuk selalu menyerahkan segalanya hanya pada Allah . hanya kepadaNyalah dia mengantungkan harapan.